Egyre többet vásárolunk nemzetközi webáruházakból
A lap csütörtöki száma szerint az internetkutató és tanácsadó cég minden évben vizsgálja a vásárlási szokások alakulását, s ebből jól látszik a külföldi növekedés. A 2015. májusi felmérésben még csak 37 százalék volt a külföldről vásárlók aránya a felnőtt internetezők körében, ami mintegy 1,5 millió ember. Egy évvel később, 2016-ban ugyanez már elérte a 42 százalékot (1,7 millió vevő), s tavaly folytatódott az emelkedés: a 2017. májusi adatokból már az derült ki, hogy az internetes vásárlóknak majdnem a fele, 48 százaléka nemcsak belföldön vásárol.
Újabb számok még nem állnak rendelkezésre, de Pintér Róbert szerint az idén már az internetezők többsége rendelhet külföldről. Az eNET 2001 óta kíséri figyelemmel a magyarországi e-kereskedelmet, s bár pontos számok a külföldi vásárlások értékére a cégnél sem ismertek, a kutatás-vezető egyetért azzal, hogy évi 100 milliárd forintot költhetnek a magyarok külföldi e-boltokban, ami még jócskán elmarad a magyar online kiskereskedelmi piac 400 milliárdos éves bevételétől.
Forrás: hirado.hu