Dinamikus előrelépés az infrastrukturális fejlesztésekben, mely jövőre is folytatódik

Júl 19, 2018

Nagyszabású útépítési, útfelújítási program zajlik Nyíregyházán. Dr. Kovács Ferenc polgármester július 18-án több városrészben is személyesen tekintette meg a fejlesztések helyszíneit, az építések aktuális állását, majd sajtótájékoztatón jelentette be: Nyíregyházán ebben az évben 52 utcát érint az útépítési és -felújítási program. Önkormányzati és pályázati forrásból 16 új utat építenek és összesen 36 utcában, illetve útszakaszon valósul meg teljes útfelújítás, vagy nagyfelületű útjavítás.


Földutakból aszfaltutak

A fejlesztés a korábbi években megkezdett program folytatása. 2013 óta 58 nyíregyházi földút kapott aszfaltburkolatot, melyre önkormányzati forrásból több mint bruttó 2 milliárd forintot fordított a város.

 

Négy év alatt 86 új vagy megújult utca

2013 és 2016 között Nyíregyházán összesen 86 utcában valósult meg új út építése, vagy teljes útfelújítás. Idén 9 utcában épített új aszfaltutat a NYÍRVV Nonprofit Kft. önkormányzati forrásból, összesen közel öt kilométer hosszúságban. Az építések több városrészt, és olyan utcákat érintettek, melyek az elmúlt évek során benépesültek, forgalmassá váltak, a burkolt utak komfortosabb életkörülményeket és közlekedést biztosítanak az ott élők számára. A kivitelezések márciusban indultak meg és június 30-ra elkészültek, több mint nettó 450 millió forintból.

 

Kátyúzás 18.000 négyzetméteren

Emellett idén is folytatódik a meleg aszfaltos, tartós útjavítási technológiával történő nagyfelületű útjavítás, melynek során 24 utcában, közel 18.000 m2-en állítja helyre a Városüzemeltető cég a meglévő aszfaltutakat augusztusig, 110 millió forintból.

 

Újabb hét út válik pormentessé

Idén továbbá a Területi Infrastrukturális Fejlesztések projekt keretében hét földútból épül új aszfaltos út Nyíregyházán: például Sóstóhegyen, míg 12 utcában, illetve útszakaszon valósul meg teljes útfelújítás ebből például a Sóstói út és Szindbád sétány már elkészült.

 

Teljes támogatással, szeptemberig elkészítve

A 100 %-ban támogatott projekt összköltsége bruttó 1.9 milliárd Ft., és magában foglalja járdák, kerékpárutak felújítását és egy kerékpárút építését is. A fejlesztések nagyobb része már elkészült, néhány helyszínen jelenleg is zajlanak a munkálatok, amelyek előreláthatóan szeptemberig befejeződnek.

 

Polgármester: új szakasz kezdődött, koncepciózus városfejlesztéssel

Most egy nagyon dinamikus előrelépést tudunk elérni ebben az évben a közúti infrastruktúrafejlesztésben. De folytatjuk jövőre is, hiszen folyik például a tervezése a Család utca-Szalag utca körforgalomnak, nemsokára kezdődik a Semmelweis-Törzs utca körforgalom építése, és lesz a Vasvári Pál utcán, a Korányi-Csaló köz kereszteződésében. Ezek mind balesetveszélyes és a forgalom folyamatosságát gátoló szakaszok. Nő a személykocsi forgalom, épülnek az új lakások, nekünk is a közmű-, és kiemelten a közúti infrastruktúrával ehhez kell felzárkózni. Nagyon nagy hátrányban voltunk, több évtizedes lemaradásban. Azt remélem, hogy jövő év végéig mindenki azt fogja érezni Nyíregyházán, hogy ezt a múltat zárójelbe tettük, új szakasz kezdődött a város életében. Lemaradásunk nagy részét csökkentettük, behoztuk, egy koncepciózus, következetes városfejlesztés történik Nyíregyházán.

– nyilatkozta dr. Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere.

Bezáruló Nagykörút

S ami még a közeljövőt illeti: a polgármester arról is beszámolt a sajtónak, hogy teljessé alakul a két körgyűrűje Nyíregyházának, ami nem általános Magyarországon. A Nagykörűt maradék részének négysávosításához már elkészült a tervezési tender, rövidesen megkezdődik a tervezés, szeretnék a kivitelezést jövőre elindítani, így 2020 szeptemberig bezárulhat a Nagykörút.

Intermodális Csomópont

Ehhez kapcsolódik az Intermodális Csomópont építése, már ennek is folyik a tervezése, melynek keretében átépül a vasútállomás környéke, odaköltözik a buszpályaudvar és mélygarázs is készül.

Külső körgyűrű

A külső körgyűrűt illetően pedig már aláírtak egy előzetes megállapodást a kormányzattal, hogy a 2020-ra Nyírszőlősig megépülő Nyugati elkerülő később elérjen majd a Keleti elkerülőig. Mindez a polgármester megfogalmazása szerint azt segíti, hogy biztonságosabb és gyorsabb legyen a közlekedés Nyíregyházán.


Részletek egy korábbi, a pontos helyszíneket is taglaló cikkünkben, melyet itt olvashat el.

Előző hír
Díjátadóval startolt el a honismereti mozgalom legnagyobb találkozója Nyíregyházán
Következő hír
Közösségi Napok kedden és szerdán

Kapcsolódó híreink