Az alváz meghálálja, ha télen többször is lemossuk

A téli szezonban nemcsak megfelelő gumi kell az autókra, fontos az alváz és a karosszéria védelme is - ezt mondják a szakemberek. Havazás idején ugyanis folyamatosan sózzák az utakat, a sós lé pedig alattomos, akkor is "dolgozik", amikor már megszáradt. Ilyen időben a só legnagyobb ellensége az autónak, de a sáros úton való közlekedés után is érdemes mielőbb lemosni az autó alsó részeit, mert a sár az alváz különböző üregeiben okozhat károkat.


 

Ha sózzák az utakat, lemosatja a kocsiját Verdesné Anikó. Azt mondja, ilyenkor nemcsak a kasztnit szabadítják meg a kosztól, igyekeznek alul-felül mosni a járművüket, mert tudják, a só nem használ a kocsinak.

„Tudjuk, hogy nem használ az autónak, úgyhogy olyankor az alvázat is mosatjuk.” – tette hozzá a hölgy.

Ne hagyjuk megszáradni

 

 Ne hagyjuk rászáradni a kocsira a sós hólevet, ezt mondják a szakemberek is. A só ugyanis száradás után is dolgozik. Képes tönkretenni a gumikat, a járművek alvázát és az üregeket. A sár sem használ a járműveknek, a legapróbb résekbe is lerakódik és korróziót okozhat. A sós hólé és a sár azonban leginkább a kocsik alsó felére, és festésére is veszélyes.

„Mindenféleképpen az autók alvázát és a külső fényezését veszélyezteti a sólé, vagy inkább ez a sárral keveredett sólé, főleg, amikor ráfagy és ezek az alvázon tudnak sérüléseket okozni." -fogalmazott Verdes Miklós, a Csősz-Platán Autóház műszaki igazgatója.

Hetente legalább egyszer mossuk!

 

Ha hóesésben is közlekedünk, érdemes legalább hetente mosni a kocsinkat. A szervizben pedig mindig érdeklődni, hogy az alváz rendben van-e. Az idősebb járműveknél a tél elmúltával érdemes alaposan átvizsgáltatni az autókat. Az újabb kocsiknál sem árt az elővigyázatosság. Bármilyen kiváló is ma már az alvázak rozsdamentesítése, elég egy apróbb sérülés, hogy a korrózió megjelenjen és akár még komoly károkat is okozzon.

Z. Pintye Zsolt