Almachipset és almalevet is kóstolhattak a járókelők csütörtök délután a belvárosban
A felmérések szerint a magyar lakosság mintegy 30%-a nem fogyaszt rendszeresen gyümölcsöt. Ezért is indított almafogyasztást ösztönző kampányt az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum. Az idei roadshow első állomása Nyíregyháza volt.
Csütörtök délután az Október 23-a téren kínáltak többek között almát, almachipset és céklás almalevet is. Az almakampány keretében az érdeklődők figyelmét arra is felhívták, az alma egész évben fogyasztható, vitamindús gyümölcs. Végváriné Henter Lilla, az Agármarketing Centrum szóvivője elmondta:
A kampány célja, hogy felhívjuk a magyar lakosság figyelmét az almafogyasztás és általában a gyümölcsfogyasztás fontosságára, az egészségünkben betöltött szerepére, ugyanis jelenleg a magyar lakosság mintegy harmada nem fogyaszt rendszeresen gyümölcsöt. A mondást mindenki jól ismeri: Naponta egy alma az orvost távol tartja. Valóban nagyon fontos szerepet játszik az alma és a gyümölcsök az egészségünk megőrzésében – persze a téli időszakban inkább 1-3 alma az, ami biztosítja azt, hogy minden szükséges vitamin és ásványi anyag bejusson a szervezetünkbe, úgyhogy ilyenkor még fontosabb az alma- és a gyümölcsfogyasztás.
További képekért kattintson a fotóra!
Fotók: Szarka Lajos
A felmérések azt mutatják, a magyarok elsősorban az édesebb almafajtákat szeretik. Az almakampánnyal pedig arra törekednek, hogy a mostani, átlagosan 18 kg-os egy főre jutó éves almafogyasztás növekedjen és az elkövetkezendő néhány évben a 20 kg fölötti szinte kerüljön.
Dér Vivien