A LEGO 19 százalékos forgalomnövekedést ért el tavaly

Már 3, 2016
A LEGO Csoport 2015-ben folytatta globális terjeszkedését, és a világ minden táján sikerült eljutnia a gyerekekhez. Ebben jelentős szerepet játszottak az innovatív termékek, például a LEGO® DIMENSIONS™, a LEGO Star Wars™, a LEGO NINJAGO™ és a LEGO Elves meggyőző teljesítménye, valamint a LEGO alapvető termékcsaládjai, például a LEGO City iránti tartósan magas érdeklődés.

„2015 fantasztikus év volt vállalatunk számára, amely mindig is arra törekedett, hogy játékon keresztül inspirálja és fejlessze a gyerekeket. Becsléseink szerint idén világszerte körülbelül 100 millió gyerek tapasztalhatta meg a LEGO® játékélményt – akár valamelyik nagyszerű LEGO termék révén, akár az iskolában, a LEGO® Education anyagain keresztül, akár a LEGO Foundation által világszerte megvalósított közösségi rendezvényeknek vagy az ajándékként felajánlott termékeknek köszönhetően” – magyarázza Jørgen Vig Knudstorp, a LEGO Csoport elnök-vezérigazgatója.

A 2015-ös év legjelentősebb eredményei:
A bevételnövekedés (leszámítva a valutaárfolyam-változások hatását) helyi valutában 19 százalék volt az előző év hasonló időszakához képest.
A bevétel dán koronában számolva 25 százalékkal, azaz 35,8 milliárd DKK-ra nőtt, szemben a 2014-es 28,6 milliárd DKK értékkel.
Az üzleti eredmény tavaly 12,2 milliárd DKK-ra nőtt, szemben a 2014-es 9,7 milliárd DKK értékkel – ez 26 százalékos növekedésnek felel meg.
A nettó nyereség 9,2 milliárd DKK volt; összehasonlítva a 2014-es 7,0 milliárd DKK értékkel – ez 31 százalékos növekedést jelent.
A sérülési ráta a 2014-es millió munkaóránkénti 1,7-hez képest 1,4-re csökkent.
A gyártóüzemekből származó hulladék több mint 90 százalékát újrahasznosítottuk.
A LEGO Csoportnál dolgozó alkalmazottak száma 14 762-ről (2014. év végi adat) 2015 végére 17 294-re nőtt.

[REKLAM]

John Goodwin, a LEGO Csoport ügyvezető alelnöke és pénzügyi vezérigazgatója így kommentálta a pénzügyi eredményeket:

„Egy évtizede minden évben jelentős növekedést érünk el az értékesítések terén, ezért különösen nagy öröm számunkra, hogy a tavalyi év ismét két számjegyű pozitív elmozdulást hozott. Büszke vagyok rá, hogy mindezt úgy értük el, hogy az innovációra és a globális terjeszkedésre koncentráltunk, és továbbra is nagy hangsúlyt helyeztünk a termékminőségre és -biztonságra. Mindemellett fontos megjegyezni, hogy a rövid távú növekedést hosszú távú kapacitásfejlesztéssel párosítottuk: 2015-ben a korábbi ütemben folytatódtak a beruházások a termelési és szervezeti területeken, és ez az elkövetkező időszakra is igaz lesz.”

2015-ben a gyerekek továbbra is élénken érdeklődtek a LEGO legfontosabb játéktémái iránt, emellett az új termékcsaládok is felkeltették a figyelmüket. 2015 legkelendőbb termékcsaládjai között olyan alapvető sorozatokat találunk, mint a LEGO City, a LEGO Star Wars™, a LEGO NINJAGO™, a LEGO Friends vagy a LEGO® DUPLO®. Ezenfelül remekül indított új fantasy sorozatunk, a LEGO Elves, ahogy a LEGO DIMENSIONS™ is, ami a tényleges LEGO építkezést interaktív konzolos játékkal ötvözve teljesen új élményt kínál. A LEGO többi videojátékához hasonlóan a LEGO Dimensions is a TT Games fejlesztésében készült, míg terjesztéséért a Warner Bros. Interactive Entertainment felelt.

„Büszkék vagyunk rá, hogy 2015-ben is világszerte rengeteg gyereknek szerzett örömet a LEGO játékélmény. Folyamatosan azon dolgozunk, hogy minél több utat találjunk a világ különböző tájain élő fiúk és lányok újszerű, izgalmas módokon történő megszólítására, hogy innovatív termékeink minden évben megkapó és releváns élményekben részesítsék a gyerekeket, és segítsenek a 21. században elengedhetetlen készségek fejlesztésében. A sikernek nemcsak azért örülünk, mert pozitív hatással van a vállalat üzleti eredményeire, hanem azért is, mert tudjuk, hogy ismét gyerekek millióit ajándékozhattuk meg a játékos tanulás élményével. Olyan játékélményt biztosítottunk számukra, ami inspirálja és fejleszti őket. Ez a legfontosabb célunk. Ez az, amivel igazán pozitív hatást tudunk elérni” – véli Julia Goldin, a LEGO Csoport ügyvezető alelnöke és marketing vezérigazgatója, majd hozzáteszi:

„Biztos vagyok benne, hogy 2016 végére még több gyerek részesülhet majd a LEGO játékélményben. Új termékek széles választékát vezetjük be, melyek számos különböző korú és érdeklődésű fiú és lány számára szerezhetnek örömet. Újdonságaink a fizikai és digitális játékot harmonikusan ötvöző LEGO NEXO KNIGHTS™ új és izgalmas kalandjaitól kezdve a LEGO Friends univerzum folyamatos bővítésén, a LEGO NINJAGO™ sorozat új változatán, az izgalmas LEGO Star Wars™ és LEGO City termékeken át a legkisebbeknek is nagyszerű élményeket kínáló LEGO DUPLO játékokig terjednek – és számos, igazán kreatív és szórakoztató LEGO élményeket kínáló terméket még meg sem említettünk”.

Két számjegyű értékesítési növekedés minden régióban

2015-ben a LEGO Csoport összes piaci régiója két számjegyű növekedést ért el, míg a hagyományos játékpiac a legtöbb országban mindössze egy számjegyű (négy-hat százalék) fejlődést tudott felmutatni.

[REKLAM]

„A LEGO vállalat legtöbb nagy piaca 2015-ben is növekedést mutatott. Legnagyobb piacunkon, az Egyesült Államokban az értékesítés kétszámjegyű mértékben nőtt – ez a többi fontos piacról, többek között az Egyesült Királyságról, Franciaországról, Brazíliáról, Kínáról és Japánról is elmondható. 2015-ben is nagy figyelmet fordítottunk ázsiai jelenlétünk további kiépítésére. „Vásárlóinkkal fennálló rendkívül értékes kapcsolatunknak köszönhetően a LEGO márka az offline és online értékesítési csatornákon egyaránt remekül teljesített, így világszerte még több gyereket ajándékozhattunk meg a LEGO játékélménnyel” – szögezi le Loren I. Shuster, a LEGO Csoport ügyvezető alelnöke és kereskedelmi vezérigazgatója.

Befektetés a pozitív hatás jegyében

A LEGO Csoport 2015-ben is jelentős befektetéseket hajtott végre azért, hogy minél több gyereket szólíthasson meg, illetve olyan programokat kezdeményezett, amelyek a csoport céljaival összhangban pozitív hatással vannak a világra és a társadalomra.

„2015 egyik legfontosabb bejelentése volt, amikor közöltük, hogy 1 milliárd DKK-t szánunk arra, hogy fenntarthatóbb műanyagot fejlesszünk ki, ami kiválthatja a LEGO kockák gyártásához jelenleg használt, olaj alapú anyagokat. Ezzel a júniusi bejelentéssel komoly lépést tettünk a fenntartható alapanyagokkal kapcsolatos, 2030-ra kitűzött célunk teljesítése felé. Mindezt jelentős erőfeszítések előzték meg – gondolok itt a hulladékok újrahasznosítására, az energiahatékonyság növelésére, a csomagolások méretének csökkentésére, és végül, de nem utolsósorban pedig a tengeri szélfarmunk kiépítésére, amely megújuló energiát termel számunkra” – sorolja John Goodwin.

A Sustainable Materials Centre központ a LEGO Csoport székhelyén, a dániai Billundban épül majd meg. A tervek szerint az építkezés 2017-ben kezdődik, a központ 2018-ban fog megnyitni. Ha elkészül, a központban kutatási létesítmények fognak helyet kapni – összesen körülbelül 4 ezer négyzetméteren.
„Bonyolult feladat olyan új anyagokat találni és bevezetni, melyek sem a biztonság, sem a minőség, sem a tartósság terén nem maradnak el a jelenleg használt alapanyagoktól. Jelenleg is keményen dolgozunk a szervezet, valamint a partneri kapcsolatok kiépítésén – reméljük, hogy 2017-ben már konkrét eredményekkel is tudunk szolgálni” – magyarázza John Goodwin.

Folyamatos befektetés egy egyre globálisabb és sokszínűbb szervezetbe

2015-ben jelentős mértékben nőtt a LEGO vállalat által a világ különböző pontjain foglalkoztatott emberek száma.

„Ebben az évben globális szinten több mint 2500 új alkalmazottat vettünk fel, ami azt jelenti, hogy 2015 végén már 71 különböző nemzetből származó több mint 17 000 LEGO munkatárs dolgozott azon, hogy elhozza a LEGO játékélményt a gyerekeknek. Vállalatunk sikerének kulcsát dolgozóink jelentik, legyen szó azokról, akik a gyárakban tevékenykedve évente több milliárd kiváló minőségű LEGO kockát állítanak elő, vagy azokról, akik új informatikai eszközöket fejlesztve járulnak hozzá szervezetünk hatékonyabb működéséhez. Minden dolgozónk büszke lehet az elmúlt évben elért eredményekre, mivel ő maga is fontos szerepet játszott azok elérésében” – szögezi le Bali Padda, a LEGO Csoport ügyvezető alelnöke, termelésért felelős vezérigazgatója és HR vezetője.

A LEGO Csoport a sokszínű és befogadó munkakörnyezet kialakítása érdekében is jelentős lépéseket tett. Az elmúlt években az igazgatói vagy annál magasabb pozícióba kinevezett vagy előléptetett nők száma a LEGO Csoportnál a 2010-es 23 százalékról 2015-ben 43 százalékra nőtt.

„A sokszínűség nem csupán a nemek egyensúlya terén nyilvánulhat meg. Meggyőződésünk, hogy globális sikerünk megőrzéséhez valóban sokszínű szervezetet kell kialakítanunk. Azzal, hogy egyre több különböző hátterű személyt vonunk be munkánkba, folyamatosan újabb perspektívákhoz jutunk, ami segíti az információn alapuló döntések meghozatalát. 2015-ben új irányelveket vezettünk be, melyek biztosítják, hogy az álláshirdetések és az interjúztatási folyamat során ne érvényesülhessenek nemi előítéletek. Egy kurzust is bevezettünk, ami a befogadó magatartás fontosságát hangsúlyozza a napi vezetői feladatok ellátása során, valamint egy olyan képzést is elindítottunk, melynek célja, hogy kiiktassa az előítéleteket a teljesítmény és az alkalmazottakban rejlő potenciál felmérése során” – sorolja Bali Padda.

2015-ben számos jelentős mérföldkövet értünk el, melyekkel ismét közelebb kerültünk a LEGO Csoport távlati céljához: minél globálisabb szervezetet kiépíteni, és minél több gyerekhez eljuttatni a LEGO játék élményét:

Március 13.
A LEGO Csoport bejelenti együttműködését az UNICEF szervezettel. A vállalat és a szervezet elkötelezte magát a Children’s Rights and Business Principles (Gyermekjogok és üzleti alapelvek) kezdeményezés mellett. Ez a dokumentum tíz pontban foglalja össze azokat a lépéseket, melyek segítségével a vállalatok elősegíthetik a gyermekek jogainak tiszteletben tartását és támogatását. A három évre szóló partneri viszony keretében a LEGO Csoport vállalta, hogy megerősíti a gyermekek védelmét szolgáló irányítási gyakorlatait, és megosztja a megismert jó gyakorlatokat a vállalati világ többi részével.

Április 16.
A LEGO Csoport ünnepélyesen átadta a csehországi Kladno városában működő üzem bővítése során elkészült új épületet. Az új gyárépület 50 000 négyzetméteren terül el, és 30 százalékkal növeli a kladnói gyártólétesítmény kapacitását.

Június 16.
A LEGO Csoport bejelentette, hogy 1 milliárd DKK-t fektet a LEGO Sustainable Materials Centre központ létrehozásába, amivel jelentős lépést tett a 2030-ra vállalt célkitűzés teljesítése felé, miszerint a jelenlegi anyagok alternatívájaként fenntartható anyagokat keresnek, illetve vezetnek be.

Október 7.
A dániai Billund 3000 lakosa vett részt a LEGO House építési területén rendezett bokrétaünnepen. A különleges LEGO Élményközpont nyitásának tervezett időpontja 2017.

Október 8.
A DONG Energy, a LEGO Csoport és a William Demant vállalat együtt ünnepelte a Borkum Riffgrund 1 tengeri szélfarm megnyitását, mely akár 320 ezer háztartást is képes tiszta energiával ellátni. Az erőmű megnyitása jelentős lépés a LEGO Csoport azon célja felé, hogy 2020-ra 100 százalékban megújuló forrásokból fedezze energiaigényét.

Október 20.
A LEGO Csoport bejelentette, hogy 2022-ig jelentős befektetéseket hajt végre és kibővíti mexikói, magyarországi és dániai üzemeit, hogy lépést tudjanak tartani a LEGO termékek iránti egyre növekvő kereslettel. A mexikói üzemet mintegy 190 ezer négyzetméterrel fogják bővíteni, ami 2022-ig mintegy 3 ezer új alkalmazott felvételét is jelenti.

December 4.
A LEGO Csoport hivatalosan is megnyitotta jelentősen kibővített új regionális központját Szingapúrban. Az új irodaházban akár 400 dolgozónak is jut hely, így a LEGO Csoport még több ázsiai gyereket érhet el a jövőben.

Előző hír
Díjátadóval startolt el a honismereti mozgalom legnagyobb találkozója Nyíregyházán
Következő hír
Vízben, füvön, parkettán

Kapcsolódó híreink