Link küldése Link küldése

Végleg megszűntek a 40-es hívószámok




2018.01.12.


Január 1-jétől már nem használhatóak Magyarországon a 40-es hívószámok, az úgynevezett kék számok, a 40-es számokat használó cégeknek két évük volt áttérni más hívószámokra, és jellemzően a 80-as zöldszámok vagy a vezetékes földrajzi számok mellett döntöttek - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) pénteken az MTI-vel.


A közlemény szerint a 40-es számokat főként nagy ügyfélkörrel rendelkező cégek, például a közüzemi szolgáltatók, bankok vagy fogyasztási cikkeket gyártó vállalkozások használták ügyfélszolgálati számként.
A hatóság mindenkinek azt javasolja, hogy az új elérhetőségekről az érintett cégek honlapján tájékozódjanak.

Felidézték, hogy korábban a kékszámok hívásdíjával kapcsolatos, fogyasztói panaszok vezettek oda, hogy az NMHH előírta a szolgáltatás magyarországi megszüntetését egy 2016-os rendeletében, a kivezetés pedig a fogyasztók érdekeit képviselve két lépcsőben valósult meg.

Erre azért volt szükség, mert a hatályos szabályozás ellenére a hívó és a hívott előfizető között elosztott díjas hívás teljes díját a szolgáltató sokszor a hívóra, vagyis az előfizetőkre hárította, a többfordulós szolgáltatói egyeztetések pedig eredménytelennek bizonyultak.

A kék számokat 1997-ben vezették be, hogy az akkori, többségében vezetékes telefont használók a számot az ország bármely pontjáról ugyanannyiért, a helyi hívás díjáért hívhassák. Ez úgy valósulhatott meg, hogy a helyi és a távhívás díjkülönbözetét a hívott fél fizette. A mobiltelefonálás elterjedésével viszont a helyi hívás fogalma értelmét vesztette, a kék számok hívásáért a szolgáltatók különböző díjakat számláztak ki, és gyakran a kék számok hívása többe került, mint bármely más belföldi hívás. Emiatt a szolgáltatás éppen a lényegét, a kedvezményes díjú információcsere lehetőségét vesztette el. 

A 40-es számok jelentőségének csökkenéséhez az is hozzájárult, hogy ma már az ügyfélszolgálatok elérhetőségét a cégek más módon, így például e-mailben, internetes hívással, közösségi oldalakon keresztül vagy akár chatszolgáltatással is biztosíthatják a fogyasztók számára, ráadásul ingyen.

– olvasható az NMHH közleményében.

 

Forrás: MTI





« vissza

LEGOLVASOTTABB
Városi cégeink

További hírek ebben a kategóriában

Közeleg a határidő – Meddig lehet jelentkezni a középiskolai felvételire?

Meddig lehet jelentkezni a 2019-es központi írásbeli felvételire? Itt találjátok a választ.

Gondolta volna? A legtöbb árut interneten Kínából rendeljük!

A karácsony előtti hetekben kiemelkedő a csomagforgalom.

Hosszú idő után visszatér az eső – Kezdetben még lehet napsütés, de nem sokáig

Kezdetben még lehet napsütés, de aztán fokozatosan megnövekszik, megvastagszik a felhőzet.

Október 23. – Országszerte csaknem 600 rendezvényt tartanak

rszágszerte 595 rendezvényt tartanak az október 23-ai nemzeti ünnep alkalmából.

A rezsicsökkentés beváltotta a hozzá fűzött reményeket

A legfrissebb adatok szerint jelentősen csökkentek a lakossági hátralékok is.

Átverős weboldalak és a józan ész – Avagy hogyan használjuk az internetet?

Egyszerű: bekapcsoljuk a számítógépet vagy a mobiltelefont, megnyitjuk a böngészőt és gépelünk.



Impresszum Írjon nekünk

© 2014. Város-Kép Nonprofit Kft. Minden jog fenntartva!

Vissza a lap tetejére
Város-Kép Nonprofit Kft.© 2014. | Minden jog fenntartva!