Saját edzésprogramja van a hetvenkét éves Feri bácsinak - Követendő a példája

Saját edzésprogramja van a hetvenkét éves Feri bácsinak - Követendő a példája
Hatvan éve sportol Feri bácsi
Saját edzésprogramja van a hetvenkét éves Feri bácsinak - Követendő a példája
Saját edzésprogramja van a hetvenkét éves Feri bácsinak - Követendő a példája
Saját edzésprogramja van a hetvenkét éves Feri bácsinak - Követendő a példája

Gyűrűn saját testtel edzeni, korláton húzódzkodni, vagy éppen alaplendület gyakorlatot végezni? Tévedés, hogy a sport csak a fiatalok kiváltsága. Bóta Ferenc 72 éves kora ellenére fiatalokat megszégyenítő módon edzi magát nap mint nap, nem törődve az idő múlásával.

Dr. Josefina Monasterio 73 éves, és igazi inspiráció lehet mindenki számára. Nyugdíjba vonulása előtt tanárként dolgozott, most pedig testépítő. Bomba formában van, a huszonévesek is a csodájára járnak. Jeannie Rice 71 éves, tavaly a chicagói maratoni versenyen megjavította a 2013-ban korosztályában felállított rekordot. Ez volt a 116. maratonija s korántsem az utolsó. Tao Porchon-Lynch tavaly augusztusban töltötte be a 100. életévét. Hetven éve jógát oktat, ma is aktív. Csak néhány példa, hogy 70 felett is lehet csúcsformában lenni. Persze, nem kell ehhez több ezer kilométert utazni, hiszen itt van a nyíregyházi Bóta Ferenc is, aki bár már veteránnak számít, még mindig kirobbanó formában van: mindennap végigcsinálja saját edzésprogramját az Erdei Tornapályán és a stadionban is, két korláton való húzódzkodás között pedig tanácsot ad a bokszolóknak, hogy hogyan érdemes erősíteni.

Hatvan éve sportol

Feri bácsi nem most kezdett el sportolni, hiszen az aktív mozgás már 12 éves kora óta az élete része. Akkor húzott először bokszkesztyűt, azt követően pedig ökölvívóként sorra nyerte a versenyeket. Volt országos bajnok, ifjúsági bajnok, nemzetközi bajnok, sőt még ifjúsági válogatott is. Sikereit pedig érmei tucatjai bizonyítják.

Naponta két órát edz

Az élet úgy hozta, hogy 24 éves koromban az aktív sportolást abbahagytam, de a mozgás az életem része maradt. Van egy saját edzésprogramom, amit tavasztól őszig mindennap végigcsinálok ebéd után, először az Erdei Tornapályán, majd a stadionban. A Virág utcáról biciklizek ki oda, sokan már névről ismernek. Végigmegyek az összes tornaszeren, majd megállok a kondipályánál is. Mindegyik elemet szeretem, nem lehet kihagyni egyiket sem. Átmozgatja az ember testét, formálja, sőt erősíti is.

„Kegyetlen mozgás nélkül”

A mozgás az agyat is karbantartja. Ha szakad az eső, csak akkor tartok „szünetet”. Kegyetlen olyankor mozgás nélkül. A tornapályán egyébként nemcsak saját magamat edzem, hanem a kick- és thaibokszolókat is ellátom tanácsokkal: melyik az a szer, amelyik jobb az adott izomcsoportra, vagy éppen hogyan érdemes hárítani.

Feri bácsinak azonban az edzéstervei mellett, bőven akad még más mesélni valója is – például Vietnámról, ahol hat évet élt és részt vett az ország háború utáni újjáépítésében. Süt a nap, itt a tavasz. Feri bácsi ma délután is a szereken lóg majd. Ez biztos.