Könnyű ételek a melegben


2017.07.17.


Egyre melegebb lesz a következő napokban, ezen a héten 35 Celsius-fok fölötti értékeket is mérhetünk majd. Ilyenkor nemcsak a megfelelő folyadékbevitelre kell figyelnünk, hanem arra is, hogy mit és mennyit eszünk. A nagy melegben érdemes kerülni a nehéz, megterhelő, zsíros étkeket és ajánlott minél több gyümölcsöt, zöldséget, valamint levest fogyasztani.


Mit együnk a kánikulában?

 

Ma már naponta figyelmeztetnek minket a folyadék fogyasztásának fontosságára a nyári melegben. Arról azonban kevesebbet hallunk, mit együnk ilyenkor. Nem javasolt a hőségben nehéz, zsíros ételeket fogyasztani – de a legtöbben nem is kívánják ezeket, hiszen a meleg hatására csökken az étvágy. Érdemes ilyenkor változatosan és idényszerűen táplálkozni. Remek választás nyáron egy-egy friss zöldségekből összeállított saláta, de a zöldségeket fogyaszthatjuk párolva is. A lehűtött gyümölcs vagy gyümölcssaláta, illetve gyümölcsleves vitamindús enyhülést és felfrissülést nyújthat a tikkasztó időben, emellett a lédús gyümölcsök víztartalma sem elhanyagolható. A nagy melegben viszont vannak olyan étkek, amelyek fogyasztása nem javasolt.

 

A dietetikus javasolja…

 

A nagyon nehezen emészthető ételek terhet rónak ilyenkor a szervezetünkre – mondta Kicsák Mariann dietetikus. Hozzátette, a kánikulában könnyen emészthető ételeket, elsősorban zöldségeket kell előnyben részesíteni. Főzelékeket, rakott ételeket, töltött zöldségeket is készíthetünk, fogyaszthatunk. Ebédre tartalmasabb ételeket is választhatunk, de akkor is érdemes elkerülni a nagy adagokat. Ajánlott sokszor keveset enni, így nem terheljük le szervezetünket.

 

Sópótlás? Szükséges lehet!

 

A nagy melegben az izzadással nem csak vizet, hanem sót is veszítünk. Nem árt tudni, hogy szélsőséges esetekben akár sópótlásra is szükség lehet. Ilyen lehet többek között a kiadós sportolás, vagy a nagyon melegben töltött strandnap is, amikor jóformán egész nap verejtékezünk. A sópótlást egyszerűen megtehetjük ételeink sózásával, de nem szükséges a szokásosnál sósabban étkeznünk – egyszerűen csak sótartalmú ételeket, például kenyeret, sajtot is enni. Az alkoholos italok nem ideálisak a kánikulában, hiszen fokozzák az izzadást, növelik a folyadékvesztést. A koffeintartalmú italok, kávék pedig enyhén vízhajtó hatásúak, azonban mértékletesen fogyaszthatók.

Dér Vivien





« vissza

TOP24
Legfrissebb hírek videóval
Programajánló
Városi cégeink

További hírek ebben a kategóriában

Városszerte okozott károkat a vihar

Fákat döntött az éjszakai vihar szerte a városban.

Jöttek, láttak, visszamentek

Középkori élménytábor a Sóstói Múzeumfaluban.

Baleset a Sóstói úton

Ma délben a Sóstói úton egy álló személygépkocsinak ütközött egy arra közlekedő autó.

Szikaszarvasok Nyíregyházán

Igazi különlegességgel, vietnami szikaszarvasokkal gazdagodott a Nyíregyházi Állatpark gyűjteménye.

Karambol a 41-es főúton

Baleset történt kedd délelőtt a 41-es főúton Apagynál.

EVS kiállítás

A tárlat a Közösségi FACE-ek Ifjúsági Iroda és Közösségi Térben látogatható.

Ezt olvasta már?
X
Bemutatkoznak az új játékosok!
Megmutatjuk, kik érkeztek a Szparihoz nyáron
Impresszum Írjon nekünk

© 2014. Város-Kép Nonprofit Kft. Minden jog fenntartva!

Vissza a lap tetejére
Impresszum Írjon nekünk
© 2014. Város-Kép Nonprofit Kft. Minden jog fenntartva!